مقایسه پنجره های دوجداره و سه جداره

۱۴۰۰/۰۱/۲۳
مقایسه پنجره های دوجداره و سه جداره

تعویض پنجره های خود با پنجره های دوجداره و سه جداره جداً سرمایه گذاری ارزشمندی است. جایگزینی پنجره های قدیمی با شیشه های کم‌ مصرف نه تنها باعث بهبود چشمگیر آسایش خانه می شود، بلکه به کاهش قبوض گرمایشی نیز کمک شایانی می کند. اگر در انتخاب بین شیشه دوجداره و شیشه سه جداره دو دل هستید، چهار نکته مقاله را مطالعه کنید تا بهتر تصمیم گیری کنید.

چه تفاوتی بین شیشه های دوجداره و سه جداره وجود دارد؟

اولین تفاوتی که بین شیشه های دوجداره و سه جداره وجود دارد، تعداد شیشه هاست. پنجره های دوجداره دارای دو شیشه و پنجره های سه جداره دارای سه شیشه هستند.
بین هر صفحه شیشه، شکافی وجود دارد که با گاز عایق پر شده است. این گاز به نور خورشید اجازه ورود به محیط داخل داده اما به گرمای داخل اتاق اجازه خروج نمی دهد.

از آنجایی که شیشه سه جداره دارای دولایه از این گاز است، پنجره های سه جداره نسبت به پنجره های دو جداره عملکرد بهتری دارند. در حقیقت، شیشه های سه جداره می توانند در مقایسه با شیشه های دوجداره تقریبا ۳۰ درصد از هدررفت گرما جلوگیری کنند بنابراین صرفه جویی در انرژی در این نوع شیشه بیشتر است و به این‌ معنی است که مبلغ قبوض پرداختی شنا را کاهش می دهند.

جهت اتاق های شما چگونه است؟
مطلبی وجود دارد که می گوید شیشه دو جداره برای پنجره های جنوبی کفایت می کند. این به دلیل بهره مندی طبیعی اتاق های جنوبی از نور خورشید است‌ با این حساب شیشه های سه جداره برای قسمت شمالی و شرقی مناسب تر هستند.

پنجره های دو جداره نسبت به پنجره های معمولی ۷۵ تا ۸۰ درصد از هدر رفتن گرما جلوگیری می کنند. شیشه سه جداره عملکرد بهتری داشته و برای نخیط های سردتر ایده آل تر است. صفحه شیشه ای اضافی در پنجره های سه جداره باعث می شود این نوع پنجره ها ضخیم تر، سنگین تر و در عین حال دوام بیشتری نسبت به شیشه های دو جداره داشته باشند.

چقدر باید هزینه کنید؟
بودجه شما در انتخاب پنجره های دو جداره یا سه جداره تاثیرگذار خواهد بود. هزینه شیشه سه جداره در سال های اخیر بسیار کاهش یافته است اما پنجره سه جداره همچنان گزینه گران تری از پنجره دو جداره خواهند بود. توجه کنید که هزینه اضافی برای شیشه های سه جداره یک هزینه اولیه است و با گذشت زمان شاهد صرفه جویی بیشتری در قبوض تان خواهید بود بنابراین این هزینه به شما باز می گردد.

اگر بودجه محدودی دارید اما بدنبال خرید پنجره های سه جداره هستید، میتوانید نصب شیشه های سه جداره را تنها در قسمت های شرقی و شمالی که انرژی خورشیدی کمتر است نصب کرده و برای بقیه نقاط شیش دو جداره تهیه کنید.

آیا روی سروصدا حساس هستید؟
با توجه به سروصدای ناشی از ترافیک بیرون و هر نوع مزاحمت صوتی دیگری در بیرون از خانه، برای بسیاری از صاحب خانه ها بسیار آزار دهنده است. تعویص پنجره های قدیمی با پنجره های دو جداره و سه جداره، موجب کاهش سروصدا بین 31 تا 32 دسی بل می شود. شیشه های دو جداره چند لایه الودگی صوتی را تا ۳۷ دسی بل و شیشه های سه جداره چند لایه تا ۴۰ دسی بل کاهش می دهند. اگر در مناطق مناطق شلوغ و پر سروصدا زندگی می کنید، پنجره های چند جداره انتخاب مناسبی برای شماست.

#
#

ارتباط سریع با ما

از طریق فرم زیر با گروه درب و پنجره نعمتی در ارتباط باشید. با ثبت فـرم زیــر کارشنــاســان ما در اسـرع وقـت با شما در تمـاس خواهند بود.